Πώς να στρέψετε το διαδίκτυο εναντίον σας..Ένας μικρός οδηγός για υποψηφίους των εκλογών
Πώς να στρέψετε το διαδίκτυο εναντίον σας..Ένας μικρός οδηγός για υποψηφίους των εκλογών
Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Θα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι, που έχουν κατακλύσει με τις σελίδες τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ότι η κατάχρηση και η έλλειψη σεβασμού στον πολίτη της ψηφιακής εποχής μπορεί εύκολα να στραφεί εναντίον τους. Ήδη δέχεται μυριάδες ερεθίσματα κάθε μέρα και μπορεί μόνος του να ανακαλύψει πολύ περισσότερα. Για να γίνει το δικό σας μήνυμα δεκτό, πρέπει κυριολεκτικά να είναι ξεχωριστό.
1. Τα προφίλ και οι ιστότοποι της τελευταίας στιγμής, δηλαδή η ευκαιριακή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ίντερνετ λίγο πριν τη μέρα της ψηφοφορίας, αποπνέει προχειρότητα, επιπολαιότητα και θράσος, γεγονός που εύκολα μπορεί να γενικευτεί στον τρόπο σκέψης του πολιτικού ή να αντικατοπτρίσει την ελαφρότητα των μεθόδων, με τις οποίες θα ασχοληθεί με τα κοινά.
2. Η παραβίαση της ηλεκτρονικής δεοντολογίας, πχ spam, υποδηλώνει ασέβεια προς τους νόμους, από ανθρώπους, που πρέπει να αποτελούν πρότυπα.
3.. Οι κακοσχεδιασμένες σελίδες, που στερούνται διαδραστικού περιεχομένου, που βρίθουν συνθημάτων και αοριστίας, προκαλούν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο, δηλαδή την αποστροφή του κοινού, τόσο αισθητικά, όσο και πολιτικά.
4. Οι ψηφοφόροι, ανάλογα με την ηλικιακή κατηγορία και το μορφωτικό επίπεδο, έλκονται από το λόγο ή τις φωτογραφίες και τα video, από emoticons,selfies ή βαθυστόχαστες αναλύσεις. Όλοι πάντως, περιμένουν από τον υποψήφιο να ασχολείται ενεργά και προσωπικά με το site, να εμπλέκεται σε διάλογο με τους ψηφοφόρους, να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές ψηφοφορίες για φλέγοντα ζητήματα και να γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τα δυνατά σημεία του ηλεκτρονικού μέσου.
5. Το facebook και το twitter αποτελούν άριστα δίκτυα για να καταγράψει ο υποψήφιος τις ομάδες-στόχους, να συνομιλήσει με αυτές, να δημιουργήσει fora, δεξαμενές γνώσεων, να ενισχύσει τους χρήστες, που μπορούν να γίνουν πολλαπλασιαστές, να συνδεθεί με άλλα ψηφιακά κέντρα, να τοποθετήσει υπερσυνδέσμους, που επεξηγούν τις πολιτικές απόψεις και την κοσμοθεωρία του, να δράσει συγκινησιακά ή λογικά.
6. Τέλος, αρνητική εντύπωση προκαλούν οι πανομοιότυπες μεταξύ τους σελίδες, που δεν αποτυπώνουν την ιδιαιτερότητα του υποψηφίου, αλλά αναμασούν τα συνθήματα της πολιτικής παράταξης.
Ευστράτιος Παπάνης, Επίκουρος Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Θα πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι, που έχουν κατακλύσει με τις σελίδες τους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ότι η κατάχρηση και η έλλειψη σεβασμού στον πολίτη της ψηφιακής εποχής μπορεί εύκολα να στραφεί εναντίον τους. Ήδη δέχεται μυριάδες ερεθίσματα κάθε μέρα και μπορεί μόνος του να ανακαλύψει πολύ περισσότερα. Για να γίνει το δικό σας μήνυμα δεκτό, πρέπει κυριολεκτικά να είναι ξεχωριστό.
1. Τα προφίλ και οι ιστότοποι της τελευταίας στιγμής, δηλαδή η ευκαιριακή αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ίντερνετ λίγο πριν τη μέρα της ψηφοφορίας, αποπνέει προχειρότητα, επιπολαιότητα και θράσος, γεγονός που εύκολα μπορεί να γενικευτεί στον τρόπο σκέψης του πολιτικού ή να αντικατοπτρίσει την ελαφρότητα των μεθόδων, με τις οποίες θα ασχοληθεί με τα κοινά.
2. Η παραβίαση της ηλεκτρονικής δεοντολογίας, πχ spam, υποδηλώνει ασέβεια προς τους νόμους, από ανθρώπους, που πρέπει να αποτελούν πρότυπα.
3.. Οι κακοσχεδιασμένες σελίδες, που στερούνται διαδραστικού περιεχομένου, που βρίθουν συνθημάτων και αοριστίας, προκαλούν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο, δηλαδή την αποστροφή του κοινού, τόσο αισθητικά, όσο και πολιτικά.
4. Οι ψηφοφόροι, ανάλογα με την ηλικιακή κατηγορία και το μορφωτικό επίπεδο, έλκονται από το λόγο ή τις φωτογραφίες και τα video, από emoticons,selfies ή βαθυστόχαστες αναλύσεις. Όλοι πάντως, περιμένουν από τον υποψήφιο να ασχολείται ενεργά και προσωπικά με το site, να εμπλέκεται σε διάλογο με τους ψηφοφόρους, να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές ψηφοφορίες για φλέγοντα ζητήματα και να γνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και τα δυνατά σημεία του ηλεκτρονικού μέσου.
5. Το facebook και το twitter αποτελούν άριστα δίκτυα για να καταγράψει ο υποψήφιος τις ομάδες-στόχους, να συνομιλήσει με αυτές, να δημιουργήσει fora, δεξαμενές γνώσεων, να ενισχύσει τους χρήστες, που μπορούν να γίνουν πολλαπλασιαστές, να συνδεθεί με άλλα ψηφιακά κέντρα, να τοποθετήσει υπερσυνδέσμους, που επεξηγούν τις πολιτικές απόψεις και την κοσμοθεωρία του, να δράσει συγκινησιακά ή λογικά.
6. Τέλος, αρνητική εντύπωση προκαλούν οι πανομοιότυπες μεταξύ τους σελίδες, που δεν αποτυπώνουν την ιδιαιτερότητα του υποψηφίου, αλλά αναμασούν τα συνθήματα της πολιτικής παράταξης.
Σχόλια