Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2013

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΕΧΡΙ 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

1.ΕΤΗΣΙΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΜΜΕ

O, TI ΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΝΑ, ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ...
«Θέλει αρετή, γνώση και τόλμη η... δημοσιογραφία» θα μπορούσε να πει κανείς, παραφράζοντας τη γνωστή φράση του Ανδρέα Κάλβου.
Ειδικότερα σήμερα, που η άσκηση του δημοσιογραφικού λειτουργήματος αφήνει σοβαρά κενά στο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι ενώ δημιουργεί πλήθος αναπάντητων ερωτηματικών.
Τι σημαίνει όμως «δημοσιογραφία»; Ποιες αρχές την διέπουν; Ποιοι κώδικες της δεοντολογίας οφείλουν να μένουν απαραβίαστοι ώστε η έγκυρη καταγραφή των θεμάτων της επικαιρότητας να είναι παράλληλα αντικειμενική; Ποια η τέχνη και ποια η τεχνική των συνεντεύξεων; Πως γράφεται σωστά ένα δελτίο τύπου και πως περιγράφεται καλύτερα ένα σημαντικό γεγονός; Τι σημαίνει «διασταύρωση» και τι «πηγές»; Πως γίνεται ένα «ζωντανό» ρεπορτάζ και πως συντάσσονται «τίτλοι ειδήσεων»;
Απαντήσεις σε όλα αυτά αλλά και σε άλλα ερωτήματα, θα δοθούν στη διάρκεια του Ετήσιου Διαδικτυακού Προγράμματος Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Μια ακόμη καινοτόμα πρωτοβουλία διάχυσης της γνώσης προς όλους αδιακρίτως τους Έλληνες πολίτες άνω των 18 με έφεση στην έρευνα και τον ορθό γραπτό λόγο. Εντάσσεται στα προγράμματα ετήσιας διάρκειας που παρέχει η «Ακαδημία των Πολιτών» και διδάσκουν έγκριτοι ακαδημαϊκοί και καταξιωμένοι δημοσιογράφοι.
Η φοίτηση περιλαμβάνει και δίμηνη πρακτική εξάσκηση σε τοπικά ΜΜΕ, αλλά και τη νέα ηλεκτρονική εφημερίδα της «Ακαδημίας των Πολιτών».
Για την παρακολούθηση δεν απαιτείται εγκατάσταση ειδικού λογισμικού στον υπολογιστή και μπορεί να τα παρακολουθήσει κανείς σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδος κι αν βρίσκεται, με την άνεση του προσωπικού του χώρου.
Διδάσκονται όλα τα είδη ρεπορτάζ, συνεντεύξεων, διαδικτυακής δημοσιογραφίας, Ελληνική γλώσσα, ιστορία των Μ.Μ.Ε, λογοτεχνία, ψυχολογία και κοινωνιολογία. Το κόστος ανέρχεται σε 500 ευρώ (εξόφληση με καταβολή 5 ισόποσων δόσεων). Για τους σπουδαστές της Ακαδημίας, τους φοιτητές, τους ανέργους και τα άτομα ευπαθών κοινωνικών ομάδων, παρέχεται έκπτωση 30%.
Οι ενδιαφερόμενοι-ες μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους ΤΟ ΑΡΓΟΤΕΡΟ έως και 20 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2013 στο e-mail: academy@aigaion.org με την ένδειξη «Για το Διαδικτυακό Πρόγραμμα Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας» ή να επικοινωνήσουν με τη γραμματεία στα τηλέφωνα 22510- 54739 και 6970.069.007.
Έναρξη Διαδικτυακού Προγράμματος Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας από την «Ακαδημία των Πολιτών» γιατί, όπως γράφει η Κική Δημουλά
«...ό,τι λες στην πένα το γράφει.
Σκέπτεσαι θυμάσαι νομίζεις αγαπάς υπαγορεύεις...
Με αφοσίωση σε ακούνε οι λέξεις
σε αντιγράφουν και η πένα διψασμένη
ρουφάει όσο μελάνι αφήνουν πίσω τους...»

2. ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ 2013-2014

Η Ακαδημία των Πολιτών ανακοινώνει την έναρξη εγγραφών στην Διαδικτυακή Ακαδημία, μια διαδραστική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, με πολύ οπτικοακουστικό υλικό, βιντεοσκοπημένες από τηλεοπτικό συνεργείο διαλέξεις και εκπαιδευμένους στη χρήση της καθηγητές.

Το Πρόγραμμα αυτό αφορά άτομα, που δεν έχουν πρόσβαση στις ζωντανές διαλέξεις της Ακαδημίας, με ετήσιο κόστος 60 ευρώ.
Τα μαθήματα που διδάσκονται είναι:
Ειδική Αγωγή,

Παιγνιοθεραπεία

Συστημική θεραπεία

Συμβουλευτική

Αρχές Διαδικτυακής Συμβουλευτικής

Επαγγελματικός Προσανατολισμός

Κλινική Ψυχολογία

Κοινωνιολογία

Συμβουλευτική Επιχειρήσεων και Οργανισμών

Μουσικοθεραπεία

Ψυχόδραμα

Ροτζεριανή Θεραπεία

Συμβουλευτική Ζευγαριών

Αυτοεκτίμηση και Διεκδικητικότητα

Εγκληματολογία

Ιστορία

Διαπολιτισμική Συμβουλευτική

Συμβουλευτική Πένθους

Θεατρολογία

Προπονητική Ζωής

Οικονομικά

Αναλυτική Ψυχολογία

Ηγεσία, Τεχνικές Διαπραγμάτευσης

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Δεοντολογία Ψυχολογικής Παρέμβασης

Μεθοδολογία Έρευνας


Η παρακολούθηση των ενοτήτων υποστηρίζεται από ζωντανή επικοινωνία με τον καθηγητή μέσω chat, Skype, forum, Facebook και εμάιλ. Απορίες και ζητήματα λύνονται και τηλεφωνικά. Η παρακολούθηση των ενοτήτων διαρκεί ένα έτος, και είναι υποχρεωτική.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τις ιδιόγραφες αιτήσεις τους στο academy@aigaion.org με την ένδειξη Για τη Διαδικτυακή Ακαδημία των Πολιτών ή ηλεκτρονικά στη φόρμα που ακολουθεί  ή  τηλεφωνικά στο 22510-54739-6970069007. Η έναρξη των μαθημάτων προγραμματίζεται για τις 20 Ιανουαρίου 2013. Δεν απαιτείται η εγκατάσταση κανενός λογισμικού στον υπολογιστή.

ONLINE ΕΓΓΡΑΦΗ

http://civilacademy.ucoz.org/index/diadiktyakh_akadhmia/0-55


3. ΕΤΗΣΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΣΤΗΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1o Μάθημα
Α.  Μέρος:  Γενική Θεωρία Συστημάτων (Ιστορική Αναδρομή (Ashby, Wienerκλπ), Ορισμοί, Γενικές Ιδιότητες Συστημάτων. Εισαγωγή στη Συστημική Σκέψη και στη συστημική θεραπεία.. Bασικές αρχές της συστημικής θεωρία (σύστημα, όρια, δομή, ιεραρχία, υποσυστήματα, έλεγχος, ανατροφοδότηση, εισροή, εκροή κλπ.) καθώς και η εφαρμογή αυτών στη Συστημική Θεραπεία.
Β. Μέρος: Ανάλυση μιας κλινικής περίπτωσης.
Ερωτήσεις και προβληματισμοί.
2o Μάθημα
Α Μέρος: Εφαρμογές της Γενικής Θεωρίας Συστημάτων, Γενικές αρχές της επικοινωνίας στα συστήματα, Ιστορική Αναδρομή της εμφάνισης της Οικογενειακής Θεραπείας.
Β Μέρος: Οικογενειακή διαγνωστική. Θα δοθεί έμφαση στη διαμόρφωση των ερμηνευτικών υποθέσεων που συμβάλουν στη ‘’διάγνωση’’ και ‘’επανατοποθέτηση’’ του παρουσιαζόμενου συμπτώματος – ενοχλήματος, σε πλαίσιο που βοηθά στο θεραπευτικό σχεδιασμό και πράξη.
Προσομοίωση Συνεδρίας Οικογενειακής Θεραπείας.        
3o Μάθημα
Α Μέρος: Βασικές Διαγνωστικές Κατηγορίες (σχιζοφρένεια, κατάθλιψη, διπολική διαταραχή κλπ), Διαταραχές προσωπικότητας, Ψυχοσωματικές ασθένειες.(περιληπτικά).
Β Μέρος: Η χρήση του Γενεογράμματος στην ψυχοθεραπευτική πρακτική.   Επίδειξη εφαρμογής της τεχνικής. Το οικογενειακό ιστορικό. Οικογενειακή Διαγνωστική.  Η αξιολόγηση λεκτικών και μη λεκτικών μηνυμάτων καθώς και ‘’καίριες’’ ερωτήσεις για τη λήψη των πληροφοριών θα αποτελέσουν το ενδιαφέρον της εισήγησης.
4o Μάθημα
Α Μέρος: Ορισμοί και θεωρίες της αντίληψης.
‘’Το αίτημα για οικογενειακή θεραπεία’’. Η δομή της πρώτης συνεδρίας. Βασικές θεραπευτικές στάσεις.
Θα παρουσιαστούν τα βασικά στάδια της πρώτης συνεδρίας από μια συστημική σκοπιά καθώς και η στάση του θεραπευτή που θα συμβάλει στη δημιουργία και σταθερότητα της θεραπευτικής σχέσης.
Β Μέρος: Κύκλος Ζωής της Οικογένειας.
Παρουσίαση μιας περίπτωσης.
5o Μάθημα
Α Μέρος: Βασικές Σχολές Συστημικής Ψυχοθεραπείας
Στρατηγικό Μοντέλο (Θεωρητικές αρχές και θεραπευτική διεργασία)
Προσέγγιση Haley , Madanes.
B Μέρος: Προσομοίωση Συνεδρίας Οικογενειακής Θεραπείας.          
6o Μάθημα
Α Μέρος: Βασικές Σχολές Συστημικής Ψυχοθεραπείας
Δομικό Μοντέλο (Θεωρητικές αρχές και θεραπευτική διεργασία)
Διαγενεαλογικό Μοντέλο (Bowen) (Θεωρητικές αρχές)        
Β Μέρος: Ανάλυση μιας κλινικής περίπτωσης.
Ερωτήσεις και προβληματισμοί.
7o Μάθημα
Α Μέρος: To Moντέλο του Μιλάνο (Θεωρητικές αρχές και θεραπευτική διεργασία)
Σχολές Συστημικής Ψυχοθεραπείας Β’ Κυβερνητικής (περιληπτικά)
 Post – Milan Groups
Brief Solution – Focused Therapy
Linguistics (Harlene Anderson)
Αφηγηματικό Μοντέλο
Β Μέρος: Προσομοίωση Συνεδρίας Οικογενειακής Θεραπείας.        
8o Μάθημα
Α Μέρος: Ερευνητικά Δεδομένα από την εφαρμογή διαφόρων ψυχοθεραπευτικών προσεγγίσεων, Κώδικας Δεοντολογίας στην Ψυχοθεραπευτική Πρακτική.
Ορισμός της θεραπείας ζεύγους και βασικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις.Σύντομη ιστορική αναδρομή στη θεραπεία ζεύγους, ορισμός αυτής καθώς και παρουσίαση των ψυχοθεραπευτικών προσεγγίσεων που έχουν ασχοληθεί με θέματα ζευγαριού.
Β  Μέρος: Ανάλυση μιας κλινικής περίπτωσης.
Ερωτήσεις και προβληματισμοί.
9o Μάθημα
Α Μέρος:  Συστημική προσέγγιση της ψυχοθεραπείας ζεύγους.
Σημεία Μετάβασης στον κύκλο ζωής του ζευγαριού
Παρουσίαση της συστημικής θεραπείας ζεύγους, τεχνικές και κλινικά παραδείγματα..


4. ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ 400 ΩΡΩΝ  ΣΤΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Μετά από πολυπληθή αιτήματα των φοιτητών μας που συμμετέχουν σε όλο το  εύρος των εκπαιδευτικών μας δράσεων,  η Ακαδημία των Πολιτών προαναγγέλλει τη δημιουργία στοχευόμενου σεμιναρίου εξειδίκευσης  στη ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ( multicultural Mediation) 400 ωρών  στον  εκπαιδευτικό χώρο της Ακαδημίας των Πολιτών της Αθήνας  (Βουλιαγμένης 123).
Το σεμινάριο μπορεί να το παρακολουθήσουν πτυχιούχοι και φοιτητές ανθρωπιστικών σπουδών, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, υπάλληλοι ιδιωτικών και δημόσιων φορέων που έχουν σχέση επαγγέλματος με διαπολιτισμικές  πρακτικές ή που προτίθενται να ενημερωθούν για τις διαστάσεις, το περιεχόμενο και το εύρος της  διαπολιτισμικής διαμεσολάβησης και της πολυπολιτισμικής  εμπειρίας, δημοτικοί υπάλληλοι,  υπάλληλοι νοσοκομείων και νοσηλευτικών σταθμών, ελεύθεροι επαγγελματίες, αστυνομικοί, υπάλληλοι δημοτικής αστυνομίας και νομικοί σύμβουλοι.
 2. Πόσο διαρκεί, τι θα περιλαμβάνει  πότε θα γίνεται;
Το σεμινάριο θα είναι συνολικής διάρκειας 400 ωρών και θα περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση 300 ωρών, εργαστήρια 50 ωρών, εκπόνηση πρακτικής άσκησης και τελικής εργασίας.  Ο κύριος όγκος των μαθημάτων θα γίνεται δια ζώσης,  θα γίνονται  Κυριακή και θα διαρκούν 10 Ακαδημαϊκές ώρες από ώρα 10.00-18.00.  Κάθε μήνα οι επιμορφούμενοι του τμήματος θα παρακολουθούν 3 Κυριακές και θα πρέπει μηνιαίως να είναι παρόντες σε 30 ώρες μαθήματος που είναι υποχρεωτικές με την προβλεπόμενη από τον κανονισμό τήρηση των απουσιών. Η εποπτεία της εργασίας, η μελέτη των συγγραμμάτων  και της βιβλιογραφίας καθώς και κάποια ειδικά μαθήματα θα διεξάγεται μέσα από την πύλη τηλεκπαίδευσης της Ακαδημίας των Πολιτών σε τακτικό ή έκτακτο επίπεδο ανάλογα με τις ανάγκες τις επιμόρφωσης και το εκπαιδευτικό πλάνο του καθηγητή .
3. Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα σπουδών και ποιο το όφελος για τον εκπαιδευόμενο;

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης  στη ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ  καθιστά τον επιμορφούμενο  γνωστικά  και εμπειρικά επαρκή σε ένα πολυσύνθετο πεδίο επαγγελματικών δεξιοτήτων με έμφαση στην ανάπτυξη υποστηρικτικών  και πληροφοριακών στρατηγικών που απαιτούνται για την επαγγελματική διαπολιτισμική επικοινωνία.
Περιλαμβάνει δηλαδή την κατάρτιση στη ψυχοκοινωνική υποστήριξη, και την πληροφόρηση των ατόμων που προέρχονται από διαφορετικό κοινωνικο-πολιτισμικό περιβάλλον  μέσα από ενέργειες που τείνουν να διασφαλίσουν την κοινωνική ενσωμάτωση και την προσαρμογή της ομάδας ή του ατόμου.
Συμπεριλαμβάνει ακόμα θεματικές για τις συμβουλευτικές και υποστήριξης κυρίως για πρωτεύοντα θέματα όπως η στέγαση, η υγειονομική μέριμνα, οι ευκαιρίες και τα δίκτυα  εργασίας, η κατάρτιση για την ανάπτυξη επαγγελματικών και ατομικών δεξιοτήτων, η  πληροφόρηση για εκπαιδευτική ένταξη και ενσωμάτωση παιδιών και εφήβων,  τη  διαπολιτισμική συμβουλευτική,  καθώς και δραστηριότητες   με έμφαση τον πολιτισμό και σκοπό την προσαρμογή και την ψυχοκοινωνική ενίσχυση των μεταναστών, των προσφύγων, των ξένων υπηκόων που αιτούν άσυλο κ.α .
Παράλληλα η επιμόρφωση στοχεύει μεταξύ των άλλων  στην ανάπτυξη τεχνικών και μοντέλων που ακολουθεί ο διαπολιτισμικός μεσολαβητής για την ευαισθητοποίηση του τοπικού πληθυσμού γύρω από θέματα πολυπολιτισμού, μετανάστευσης και ασύλου.
1η θεματική ενότητα: Παρουσίαση των βασικών θεμελιωδών αρχών της έννοιας της   διαπολιτισμικότητας

-      Η πολυπολιτισμικότητα και η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Χαρακτηριστικά φαινόμενα και διαστάσεις των πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Βασικές αρχές της διαπολιτισμικότητας.

-      Θεμελιώδεις προσεγγίσεις της διαπολιτισμικότητας διαπραγμάτευσης. Κοινωνική και επαγγελματική κουλτούρα (Ιστορική, ατομική, κοινωνική και εκπαιδευτική εμπειρία)

Θεσμικά και νομικά ζητήματα

-      Παρεχόμενες υπηρεσίες από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, επικοινωνία με τους φορείς και αξιοποίηση υπηρεσιών.

-      Ψυχοκοινωνικές ανάγκες των αλλοδαπών και μέθοδοι υποστήριξης.

-      Τεχνικές επικοινωνίας και διαπραγμάτευσης.

-      Δημιουργία μοντέλων βελτίωσης ικανοτήτων της διαπολιτισμικής επικοινωνίας (cultural awareness, cultural completence)

-      Τεχνικές για την ατομική και συλλογική ανάπτυξη της άρσης των στερεοτυπικών συμπεριφορών.

-      Ψυχολογικές  και κοινωνικές διαστάσεις της νομιμότητας και του συλλογικού δικαίου.

-      Η διαμόρφωση της αυτοεικόνας και η ετοιμότητα για αντικειμενική αποτύπωση της πραγματικότητας.

2η θεματική ενότητα: Παρουσίαση των διεθνών και εθνικών θεσμών και μηχανισμών προστασίας των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων
-      Έννοια, περιεχόμενο, διαστάσεις και ανάλυση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Από την φιλοσοφία στην κοινωνική πραγματικότητα.

-      Ιστορική εξέλιξη και σύγχρονη  δυναμική για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

-      Γνωμοδοτικές  εκθέσεις διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

-      Βασικά στοιχεία της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

-      Ο χάρτης των θεμελιωδών δικαιωμάτων.

-      Οι ηθικές, κοινωνικές, ανθρωπιστικές και θεσμικές διαστάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

-      Τα ανθρώπινα δικαιώματα για τους μετανάστες, τους πρόσφυγες και τους αιτούντες άσυλο.

-      Η «προσωπική χάρτα» των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Από την θεσμοθέτηση στην προσωπική  συνειδητοποίηση και την εφαρμογή.

-      Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η εφαρμογή τους στο σύγχρονο κοινωνικό και εργασιακό πεδίο.

-      Τα ανθρώπινα δικαιώματα και η σχεσιοδυναμική. Επιδράσεις στον εργασιακό χώρο ως κοινωνική αναπαράσταση και προσωπική ιδεολογία.

3η θεματική ενότητα: Ανάπτυξη σύγχρονων τεχνικών βελτίωσης λεκτικής/ μη λεκτικής επικοινωνίας
-      Έννοια, βασικές αρχές, ελευθερία, δέσμευση και μοντελοποίηση της επικοινωνίας. Η επικοινωνία ως κλειστός και ανοιχτός τρόπος έκφρασης. Επικοινωνία και προσωπική αποτύπωση της κοινωνικής και ιδεολογικής πραγματικότητας.

-      Η προσωπική επικοινωνία, η αίσθηση του επικοινωνιακού εαυτού (αναφορικός, ιδεολογικός και κοινωνικός λόγος)

-      Λόγος και κοινωνική ηθική. Η ατομική και η συλλογική αντίληψη.

-      Η λεκτική αποτύπωση της «διαφοράς» . Η μη-λεκτική αποτύπωση της διαφοράς. Λόγος και κοινωνική ισχυροποίηση.

-      Η κυρίαρχη ομιλούμενη γλώσσα ως μέσο συμβατικής ισχυροποίησης. Η παρατήρηση των εξωτερικών λεκτικών και μη λεκτικών σχημάτων ως αντίληψη όψεων ζωής. Η συνειδητή και μη συνειδητή επικοινωνία.

-      Η χρήση της γλώσσας κατά την επαγγελματική επικοινωνία: σχολαστική, αναλυτική, περιγραφική, τυπική, άτυπη και ελεύθερη.

-      Η μη λεκτική συμπεριφορά: οπτική επαφή, απόσταση, χειρονομία, άγγιγμα.

-      Επικοινωνιακά πρότυπα «συγγένειας, ομοιότητας και σχέσεων».

-      Η έκφραση του συναισθήματος και της ενσυναίσθησης. Η ατομική, ιδεολογική και κοινωνική βούληση της επικοινωνίας.

-      Τεχνικές επικοινωνίας κατά την εργασία. Η δημοκρατία της επικοινωνιακής ισότητας.

4. Με ποιο διδακτικό μοντέλο θα γίνεται το μάθημα και ποιές παιδαγωγικές - διδακτικές δραστηριότητες προβλέπονται;

Το μοντέλο διδασκαλίας που θα ακολουθηθεί κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου σχετίζεται με τις πιο σύγχρονες και καινοτόμες πρακτικές της εκπαίδευσης ενηλίκων και της δια βίου μάθησης, ώστε ο επιμορφούμενους να αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, εμπειρίες και να οδηγείται στη γνώση μέσα από γνωστική και εμπειρική αυτοβελτίωση. Παράλληλα το ανοικτό  portal τηλεδιάσκεψης θα δίνει τη δυνατότητα άμεσης υποστήριξης των επιμορφούμενων από τον ειδικό καθηγητή που θα ορισθεί ανά θεματική ενότητα.

5. Που στοχεύει και που αποσκοπεί  το πρόγραμμα της Διαπολιτισμικής Μεσολάβησης που εκπονείται από την Ακαδημία των Πολιτών;

Γενικοί Στόχοι

-       Στην απόκτηση επαγγελματικής νοοτροπίας και συμπεριφοράς προσανατολισμένης στην κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων, αναγκών και προβλημάτων των μεταναστών
-       Στη βελτίωση της ποιότητας των αγαθών και υπηρεσιών προς τους μετανάστες στις τοπικές κοινωνίες και η διευκόλυνση της ένταξης τους
-       Στη ανάπτυξη διαπολιτισμικών ικανοτήτων
-       Στη καταπολέμηση φαινομένων διακρίσεων και καλύτερη διαχείριση των μεταναστευτικών και ενταξιακών πολιτικών
-       Στη προώθηση της διαπολιτισμικής συνειδητότητας και των αρχών της διαπολιτισμικότητας.
-       Στη παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους μετανάστες και η διευκόλυνσης της ενταξιακής τους διαδικασίας
-       Στη διεύρυνση και εξειδίκευση των γνώσεων πάνω στο αντικείμενο εργασίας τους για τον επιτυχή χειρισμό των ιδιαίτερων θεμάτων των μεταναστών
-       Στην ενίσχυση του επαγγελματικού προφίλ των δημόσιων υπαλλήλων μέσω της απόκτησης ιδιαίτερων δεξιοτήτων (επαγγελματικών, κομβικών, επικοινωνιακών) προκειμένου να εφαρμόζονται αποτελεσματικές μεταναστευτικές και ενταξιακές πολιτικές
-       Στη  βελτίωση των επικοινωνιακών τους ικανοτήτων
-       Στη διασφάλιση και προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του μεταναστευτικού πληθυσμού κατά την συναλλαγή του με τις τοπικές αρχές
Ειδικοί στόχοι:
-       Στη  διοχέτευση άρτια καταρτισμένου και ευαισθητοποιημένου υπαλληλικού δυναμικού αναφορικά με τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των μεταναστών
-       Στη προώθηση της αρμονικής συνύπαρξης με την κοινωνία υποδοχής και την επιτυχή αντιμετώπιση στερεοτυπικών συμπεριφορών και στάσεων
-       Στην  άμεση ενίσχυση των Ενιαίων Αποκεντρωμένων Μονάδων Διοίκησης με εξειδικευμένο προσωπικό (κινητικότητα)
-       Στην  προώθηση της ανάπτυξης του ανθρώπινου κεφαλαίου.
-       Στη ποιοτική αναβάθμιση της κατάρτισης σύμφωνα με τα δεδομένα της αγοράς και τις σύγχρονες εξελίξεις.
-       Στη βελτίωση της παρεχόμενης επιμόρφωσης με την χρήση καινοτόμων μεθόδων εκπαίδευσης και την αξιοποίηση σύγχρονης τεχνολογίας.
-       Στη  σύμπλευση με την τη ευρωπαϊκή στρατηγική για την ένταξη των υ.τ.χ. στις ευρωπαϊκές κοινωνίες.
6. Γιατί η διαπολιτισμική μεσολάβηση είναι σημαντική σε επιστημονικό και κοινωνικό επίπεδο;
Η τελευταία έρευνα που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε όλες της χώρες της Ευρωπαϊκής Κοινότητας με τον τίτλο Migrant Integration Policy Index - MIPEX 2009  κατατάσσει την Ελλάδα   μεταξύ των 4 τελευταίων χωρών (μαζί με Κύπρο, Αυστρία και Λετονία), λαβώνοντας υπόψη  όλα τα πεδία άσκησης της μεταναστευτικής υποστήριξης  και συστηματικής μέριμνας, ιδιαίτερα των ατόμων που βρίσκονται κάτω από καθεστώς πολιτικής ασυλίας ή αιτούνται γι’ αυτό με συνέπεια τα άτομα της ομάδας στόχου να  παρουσιάζουν ιδιαίτερα χαμηλούς δείκτες προσαρμογής,  κοινωνικής προστασίας και μέριμνας.
Η διαπολιτισμική μεσολάβηση αποτελεί στην ουσία την αιχμή του δόρατος της διαπολιτισμικής μέριμνας που προβλέπεται από το χάρτη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και από τις αυτονόητες κοινωνικο-πολιτισμικές συνθήκες και ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβαίνει ένα κράτος πρόνοιας που σέβεται τις πολιτισμικές, κοινωνικές, θρησκευτικές και εθιμικές διαφορές.
Η διαπολιτισμική μεσολάβηση ακόμα αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο υποστήριξης και πληροφόρησης για άτομα και ομάδες που πλήττονται από διακρίσεις και στερεότυπα.
7. Τι γίνεται στην αγορά εργασίας των διαπολιτισμικών μεσολαβητών;
Τα νέα είναι πολύ καλά για τον επαγγελματικό χώρο των διαπολιτισμικών μεσολαβητών παρά το ζοφερό τοπίο της εργασίας που γενικά υπάρχει σήμερα στη χώρα μας. Μιας και η διαπολιτισμική μεσολάβηση δεν αποτέλεσε ποτέ επίσημο ακαδημαϊκό αντικείμενο στα ελληνικά Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι., η εκπαίδευση αυτής της ειδικότητας γινόταν και γίνεται σποραδικά από ιδιωτικά Ι.Ε.Κ και άλλους φορείς εκπαίδευσης με την οικονομική χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των αρμόδιων ελληνικών Υπουργείων. Οι περισσότεροι επιμορφούμενοι από αυτά τα προγράμματα που επέλεξαν να κάνουν επαγγελματική καριέρα σε αυτό εργάζονται σήμερα κυρίως σε Δημόσια Νοσοκομεία, Δήμους, σε  Διαπολιτισμικά ή κοινά σχολεία στην Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό.
8. Πόσο στοιχίζει η παρακολούθηση του προγράμματος;
Η συνολική παρακολούθηση του προγράμματος κοστίζει 550 ευρώ  και το κόστος θα καλυφθεί σε δύο δόσεις. Μία πριν την έναρξη των μαθημάτων και μία στο μέσο τους. Λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους της επιμόρφωσης δεν προβλέπεται καμία  έκπτωσης σε αυτούς που θα επιλέξουν να το παρακολουθήσουν.
9 . Πως μπορεί κάποιος να εγγραφεί στο πρόγραμμα ή να πάρει παραπάνω πληροφορίες;
Τηλεφωνικά στη Κεντρική Γραμματεία της Ακαδημίας των Πολιτών τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στα τηλέφωνα 22510 54739 (9-3 μ. μ. από Δευτέρα έως Παρασκευή) – 6970069007 και ηλεκτρονικά στο academy@aigaion.org .

Δεν υπάρχουν σχόλια: