Στο ελληνικό Facebook λιγότερο από το 10% των χρηστών είναι αυτό που διατυπώνει δομημένο λόγο και οι μισοί από αυτούς τον χρησιμοποιούν για εμπορικούς-διαφημιστικούς λόγους..Όλοι οι υπόλοιποι μηρυκάζουν, κοινοποιούν, μοιράζουν like σαν σύγχρονοι πληβείοι του πνεύματος, ακολουθούν ή διατυπώνουν ανόητα σχόλια..Η ένδοια αυτή αντικατοπτρίζεται στο περιεχόμενο, το ύφος και τη συντακτική ή γραμματική δομή των πιο δημοφιλών αναρτήσεων και στην ταχύτητα μετάδοσης εσφαλμένων πληροφοριών..Το χειρότερο δε είναι ότι ο μειοδοτικός πλειστηριασμός της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των ειδήσεων ή των αναλύσεων δημιούργησε μια νέα γενιά από πανεπιστήμονες, που μπορούν με βεβαιότητα να αποφανθούν περί παντός του επιστητού: Όλοι γίναμε αρχαιολόγοι της Αμφίπολης, ψυχολόγοι, συνωμοσιολόγοι, θεραπευτές του έμπολα, σεισμολόγοι και τιμητές της δημόσιας ζωής...Στράτος Παπάνης
ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Ευστράτιος Παπάνης, Αγνή Βίκη, Παναγιώτης Γιαβρίμης Στην ελληνική κοινωνία υπήρξαν πολλές και ποικίλες κοινωνικές καταστάσεις και παράγοντες, όπως π.χ. η θρησκεία, η φιλοσοφία, οι πόλε-μοι, η εξέλιξη των επιστημών, τα πολιτεύματα κ.λπ., που διαμόρφωναν κά-θε φορά έναν τύπο κοινωνίας, ο οποίος εξελισσόταν και μεταβαλλόταν α-κολουθώντας την εξέλιξη, τη μεταβολή ή την αλλαγή των παραγόντων που προαναφέρθηκαν. Έτσι, στην αρχαία Αθήνα επικρατεί η κοινωνία «των καλών καγαθών» πολιτών, όπου κάθε άτομο - πολίτης παίρνει ελεύθερα μέρος στη δημόσια ζωή. Η πολιτεία της Αθήνας είναι η μόνη στην αρχαία Ελλάδα που είχε θεσπίσει νόμο ειδικό κι ευεργετικό για «τους αδυνάτους». Αντίθετα από ό,τι συμβαίνει στην Αθήνα, στην αρχαία Σπάρτη ο ανάπηρος ήταν σε μειονεκτική θέση. Στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή επικρατεί απουσία μέτρων, υποτυπώδης φροντίδα και περίθαλψη των ΑμεΑ, ενώ στην Ιουδαϊκή κοι-νωνία ο Μωσαϊκός νόμος απαγορεύει ρητά στα ανάπηρα άτομα να παίρ-νουν μέρος στις ιεροτελεστίες του θυσιαστη
Σχόλια